مجله موبایل آریانا

مجله موبایل آریانا

تعمیرات تخصصی گوشی موبایل آیفون ( اپل ) تجریش

تعمیرات تخصصی گوشی موبایل آیفون ( اپل ) تجریش

تعمیرات تخصصی گوشی موبایل آیفون ( اپل ) تجریش

تعمیرات تخصصی گوشی موبایل آیفون ( اپل ) آریاشهر

تعمیر آیفون ، شامل عیب یابی این دستگاه، تعمیر و تعویض قطعات آسیب دیده و اقدامات نرم افزاری است که در نهایت، منجر به رفع ایرادات عملکردی گوشی می شوند. در این مقاله ضمن بررسی روند کلی تعمیرات آیفون، برخی از رایج ترین مشکلات گوشی های اپل و راهکارهای آنها را نیز به شما آموزش می دهیم. ممکن است برخی از ایرادات موبایل apple با اقداماتی همچون ریست و … برطرف شوند.

تعمیر انواع مدل های موبایل اپل از جمله تعمیر آیفون 5 ، تعمیر آیفون 6 ، تعمیرات آیفون 7 ، تعمیر آیفون xs ، تعمیرات آیفون xr   آیفون 8 ، آیفون se و تعمیرات آیفون xs max و… همچنین تعمیر جدیدترین مدل های آیفون تعمیرات آیفون 13 , 14 , 15 , .. در نمایندگی تعمیرات آیفون آریانا انجام می شود.

نمایندگی تعمیر آیفون

اگر گوشی اپل شما مثل روز اول کار نمی کند و دچار اختلالاتی در بخش های مختلف شده است، پیشنهاد می کنیم برای رهایی از مشکلات آن، حتما با نمایندگی تعمیر آیفون تماس بگیرید. در این مرکز کارشناسانی فعالیت می کنند که زیر و بم تعمیرات موبایل را به خوبی می دانند. به عنوان مثال همکاران ما به خوبی می دانند که سیستم عامل IOS چگونه طراحی شده و با چه روشهایی می توان ایرادها و مشکلات آن را برطرف کرد.

یا این که در صورت خاموش شدن گوشی و روشن نشدن آن، باید کدام قطعات را تعمیر یا تعویض کرد. از طرفی چون همکاران ما از تجهیزات به روز و پیشرفته برای تعمیر گوشی استفاده می کنند، می توان گفت که تعمیرات آیفون در نمایندگی اپل، در واقع یک سرمایه گذاری بلندمدت است.

شما با اعتماد به نمایندگی تعمیرات آیفون، علاوه بر این که مشکلات گوشی هوشمندتان را برطرف می کنید، می توانید مطمئن باشید که دیگر شاهد بروز آنها نخواهید بود. دلیل این مساله نیز استفاده از قطعات اصل و با کیفیت در طول فرایند تعمیر است.

تعمیر گوشی اپل در تهران

چنانچه در گوشی آیفون خود مشکل یا ایرادی را مشاهده کردید، مرکز تخصصی تعمیر گوشی اپل در تهران تا رفع کامل مشکل کنار شماست. این مرکز با راه اندازی چند شعبه در  کلیه خدمات و سرویس های مربوط به تعمیرات مدل های مختلف آیفون را به کاربران ارائه می دهد.

اساسا تعمیرات موبایل فرایند چندان راحتی نیست و به مهارت و تخصص بالایی نیاز دارد. تعمیرکار باید دانش نرم افزاری و سخت افزاری به روزی در این زمینه داشته باشد تا بتواند مشکلات بخش های مختلف گوشی را به صورت حرفه ای برطرف کند. در غیر این صورت ممکن است با یک اشتباه کوچک، موبایل شما را برای همیشه از کار بیندازد. نمایندگی تعمیرات آیفون، فرایند تعمیر انواع گوشی های برند اپل را به گونه ای انجام می دهد که کاربران بتوانند مجددا با گوشی خود کار کنند.

مهارت در تعمیرات آیفون

تعمیر آیفون اپل نیاز به مهارت بالایی دارد و تعمیرکار باید به صورت ویژه در این زمینه دوره دیده باشد. چرا که گوشی های این برند به ویژه از نظر نرم افزاری، دارای تفاوت های بسیاری با محصولات اندرویدی هستند. در ادامه مطلب پیش رو، نکاتی را راجع به روند کلی تعمیرات آیفون و نحوه ترمیم قطعات این دستگاه مطالعه می کنید.

اما توصیه می کنیم برای اطمینان از ترمیم بی نقص گوشی apple خود، عیب یابی و تعمیرات آن را به تعمیرکاران مجرب و دوره دیده محول کنید. برای آشنایی بیشتر با این فرایند، همراه ما باشید.

خدمات تخصصی تعمیر آیفون

برای تعمیر آیفون اپل هم مثل سایر مدل ها و برندهای گوشی، باید اقدامات سخت افزاری و نرم افزاری خاصی را بر حسب نوع و شدت مشکل انجام داد. تعمیر و تعویض ال سی دی، تعمیر و تعویض باتری، تعمیرات برد، تعویض خازن های آسیب دیده، تعمیر آی سی تغذیه، تعمیر ویبره، رفع مشکلات آنتن دهی، تعمیر و تعویض قاب، تعمیر و تعویض میکروفن و اسپیکر، تعمیرات تاچ، تعویض گلس ال سی دی، رفع مشکلات نرم افزاری، بروز رسانی برنامه ها، فلش نرم افزاری، ویروس کشی و … بخشی از خدمات تخصصی تعمیر آیفون در نمایندگی اپل مرکز سخت افزار ایران هستند. به دلیل این که سرویس های این مجموعه همراه با ضمانت نامه معتبر به مشتریان ارائه می شوند، امکان پیگیری هرگونه ایراد و مشکل احتمالی، تا مدت زمان تعیین شده فراهم می باشد.

تعمیرات نرم افزاری گوشی اپل

زمانی به تعمیرات نرم افزاری آیفون نیاز است که ایراد دستگاه، ناشی  از خرابی قطعاتی همچون باتری، نمایشگر و … نباشد. مشکلات این چنینی معمولا شامل هنگ کردن، ویروسی شدن، نصب و اجرا نشدن برنامه ها و مواردی از این دست می شوند.

در این شرایط تعمیرکار با انجام اقداماتی همچون ریست فکتوری، دانگرید یا آپگرید iOS، نصب نرم افزارهای کمکی همچون آنتی ویروس و … و یا اصلاح تنظیمات، مشکلات نرم افزاری را برطرف می کند. توجه داشته باشید کسی که تعمیرات نرم افزاری گوشی اپل را انجام می دهد باید به خوبی با سیستم عامل محصولات این برند و تفاوت های آن با اندروید آشنایی داشته باشد.

تعمیرات سخت افزاری آیفون

تعمیر گوشی اپل یک بخش مهم دیگر هم دارد که شامل ترمیم و تعویض قطعات آسیب دیده و معیوب می گردد. تعمیرات سخت افزاری آیفون یعنی تعمیر یا تعویض قطعاتی همچون باتری، تاچ، ال سی دی، برد، دوربین، اسپیکر و … . این بخش ها بر اثر ضربه، آبخوردگی و یا به مرور زمان آسیب جدی می بینند و باید در اسرع وقت ترمیم شوند. مثلا اگر باتری دچار باد کردگی شود، تعویض نکردن آن می تواند خطر انفجار گوشی را به دنبال داشته باشد.

برای تعمیر سخت افزاری موبایل apple باید دستگاه باز شده و قطعات معیوب از آن جدا شوند. این کار نیاز به ابزار ویژه ای دارد و تکنسین باید مهارت کافی در آن داشته باشد. لذا توصیه می کنیم برای تعمیر حرفه ای قطعات، استفاده از نمونه های اورجینال و اطمینان از تعمیر درست گوشی، تعمیرات سخت افزاری آن را تنها از مراکز مجاز و معتبر بخواهید.

تعمیر برد آیفون

منشأ بسیاری از ایرادهای عملکردی آیفون، خرابی برد است. برد موبایل دارای اجزایی همچون ترانزیستور، مقاومت، خازن و … است که اگر از کار بیفتند، روند کاری این قطعه را مختل می سازند. برای تعمیر برد آیفون یا هر گوشی هوشمند دیگری، اول اجزاء این قطعه را مورد بررسی قرار داده و بخش های آسیب دیده را تعویض می کنند.

اما گاهی مساله فراتر از این است و سوختن برد، مانع از ترمیم این قطعه می شود. در این صورت، تعمیرات آیفون منوط به تعویض برد می باشد. گفتنی است همکاران ما در نمایندگی اپل، تنها از قطعه اورجینال برای تعویض برد آیفون، استفاده می کنند تا گوشی پس از تعمیرات نیز عملکرد درست و بی نقصی داشته باشد.

تاچ ال سی دی آیفون 15 پرو مکس اصلی روکاری LCD IPHONE 15 PRO MAX ORG 100%

تاچ ال سی دی آیفون 15 پرو مکس اصلی روکاری LCD IPHONE 15 PRO MAX ORG 100%

تعمیر تاچ موبایل اپل

در بخش های قبلی اشاره کردیم که یکی از مشکلات رایج گوشی های اپل، خرابی یا از کار افتادن تاچ آنهاست. برای تعمیر تاچ موبایل اپل، به شدت و نوع خرابی این بخش توجه می شود. گاهی تاچ به طور کلی کار نمی کند؛ یعنی هیچ یک از فرمان های لمسی را اجرا نکرده و به این ترتیب، دسترسی به محتوا و قابلیت ها را برای کاربر غیر ممکن می سازد.

گاهی هم در اثر شکستن ال سی دی، عملکرد تاچ متوقف می گردد. در برخی موارد هم تاچ کار می کند اما فرمان های لمسی به درستی اجرا نمی شوند. ممکن است تاچ از کار افتاده و یا ال سی دی آسیب دیده باشد که در این صورت، نیاز به تعویض LCD خواهد بود. اما گاهی ایراد نرم افزاری است و با اصلاح تنظیمات برطرف می شود.

تعمیر ال سی دی موبایل اپل

اگر گوشی شما به سختی ضربه بخورد و یا از ارتفاع بیفتد، به احتمال زیاد نمایشگر آن آسیب جدی می بیند. از طرفی مشکلاتی مثل سایه زدن، از کار افتادن تاچ، ایجاد هاله های رنگی روی نمایشگر، سو سو زدن نمایشگر و … هم بعضا ایجاد شده و عملکرد صفحه نمایش را مختل می کنند.

در این شرایط باید اقدام به تعمیر ال سی دی موبایل اپل کنید تا بتوانید مجددا تصاویر را به درستی تماشا کنید. البته همیشه این بخش قابل ترمیم نیست. گاهی چاره ای جز تعویض نمایشگر آیفون وجود ندارد. تیم تعمیرات آیفون برای تعویض نمایشگر، تنها از ال سی دی اصلی و اورجینال استفاده می کنند تا دیگر اجزای گوشی در معرض خرابی و آسیب دیدگی قرار نگیرند.

تعمیر دکمه هوم گوشی apple

گاهی برای تعمیر آیفون، نیاز به ترمیم یا تعویض دکمه هوم گوشی است. دکمه ای که البته در مدل های 10 و 11 به بعد حذف شده است. اما مدل های پایین تر کلید هوم دارند و احتمالی خرابی این دکمه بر اثر ضربه، استفاده نادرست و دیگر عوامل وجود دارد.

در آیفون 8 البته دکمه هوم، حسگر اثر انگشت هم به شمار می رود و به همین دلیل تعمیرات آن در این مدل مختصات خاصی دارد. در برخی از موارد، کار نکردن دکمه هوم آیفون ریشه نرم افزاری دارد و لازم نیست خود این کلید، ترمیم یا تعویض شود. گاهی هم حتی امکان تعمیر کلید هوم وجود ندارد و باید آن را با یک دکمه جدید، جایگزین کرد.

  • تمام خدمات سخت افزاری قابل ارائه برای سایر نوت بوک ها
  • آپدیت آیفون به نسخه‌های بالاتر
  • آنلاک نرم افزاری و سخت افزاری آیفون
  • نصب برنامه‌های کاربردی بر روی گوشی آیفون و آیپد
  • فعال و اکتیو کردن گوشی آیفون و آیپد
  • تعمیرات سخت افزاری آیفون
  • ری استور کردن آیفون و آیپد
  • تعویض قطعات آیفون و آی‌پد
  • تعمیر آسیب‌های وارده ناشی از آب خوردگی
  • آپدیت آیفون به نسخه های بالاتر .
  • دانگرید آیفون . Iphone
  • ریستور آیفون . Iphone
  • رفع ارورها ی مربوط به گوشی های آیفون . Iphone
  • نصب نرم افزارios و سایر نرم افزار های مورد نیاز Iphone
  • ساخت اپل آیدی برای آیفون . Iphone
  • آنلاک، آیکلود و …. Iphone
  • جیلبریک آیفون . Iphone
  • ریست نرم افزاری آیفون . Iphone
  • حل مشکل کرش آیفون . Iphone

تاچ ال سی دی آیفون 6 اس پلاس کپی مشکی LCD IPHONE 6S PLUS COPY BLACK

تاچ ال سی دی آیفون 6 اس پلاس کپی مشکی LCD IPHONE 6S PLUS COPY BLACK

مرکز تعمیرات آیفون

با گسترش حضور گوشی‌های هوشمندِ آیفون، بازار تعمیرات آن‌ها نیز افزایش پیدا کرده است. مشکلاتی همچون شکستگی صفحه نمایش یا همان شکستگی Touch، مواجهشدن با قطعی صدا و یا ضعف آنتن وایرلس و یا بسیاری از مشکلات دیگر نیاز شما کاربران را به مرکز تعمیر آیفون بیشتر می‌کند.

مرکز تعمیرات آیفون با علم به پرچمداری و سردمداری کمپانی اپل در دنیای فناوری، فعالیت‌های خود را در زمینه تعمیر و خدمات پس از فروش گوشی‌های هوشمند آیفون راه‌اندازی کرده است. در این مرکز تمامی تجهیزات روز دنیا در اختیار متخصصان حوزه‌ی تعمیر گذاشته شده‌ است تا بتوانند به بهترین شکل ممکن و در کمترین زمان دستگاه‌های آی‌فون را تعمیر و بازسازی کنند.

کارشناسان این مرکز ملزم به حضور در دوره‌های تخصصی تعمیر و بازسازی گوشی‌های آیفون می‌باشند که هر شش ماه به منظور به‌روز رسانی اطلاعات و افزایش آگاهی آنان برگزار می‌گردد. همچنین به منظور پیشگیری از به‌کارگیری قطعات فیک و تقلبی در حین تعمیر، آرشیوی از قطعات اصل و اورجینال در مرکز تعمیرات آیفون گردآوری شده است.

تعمیرکاران این مرکز ملزم به استفاده از آرشیو موجود در مرکز می‌باشند تا خدمات ارائه شده همواره در بالاترین سطح ممکن قرار داشته باشد. در یک مرکز تعمیرات آیفون معتبر در صورت نیاز به تعویض قطعه‌ای از دستگاه آیفون می‌بایست پیش از تعویض قطعه، این امر به اطلاع شما رسانده شود زیرا ممکن است درصورت تعویض قطعه گارانتی بین‌المللی آیفون شما باطل گردد.

  • تعمیر آسیب‌های ناشی از ضربه و افتادن دستگاه آیفون
  • تعویض باطری و AC Adapter
  • تعویض Touch و  LCD  شکسته
  • تعمیرات تخصصی برد آیفون و آیپد
  • تعمیر Wi-fi
  • تعمیر مشکلات مربوط به عدم آنتن‌دهی آیفون
  • تعمیر سوکت شارژ
  • تعمیر مشکلات مربوط به افت عملکرد یا خرابی کامل دکمه Home
  • تعمیر سوکت هدفون
  • رفع مشکلات صفحه نمایش آیفون Iphone
  • رفع مشکلات تاچ آیفون Iphone
  • تعویض تاچ آیفون Iphone
  • تعمیر / تعویض دوربین آیفون Iphone
  • رفع مشکلات صدا در آیفون ها Iphone
  • رفع مشکلات بلوتوث آیفون Iphone
  • رفع ایراد مشکلات سیم کارت آیفون Iphone
  • ریست سخت افزاری آیفون Iphone
  • حل مشکل هنگ کردن گوشی آیفون . Iphone

مشکلات رایج آیفون اپل

در روند تعمیر موبایل اپل، مشکلات و ایرادهای این دستگاه بررسی شده و برطرف می گردند. یکی از مشکلات نسبتا رایج آیفون که تقریبا کاربران زیادی از بروز آن شکایت دارند، از کار افتادن تاچ یا عملکرد ضعیف و معیوب این بخش است. به این معنی که هیچ یک از فرمان های لمسی اجرا نمی شوند و یا به صورت اشتباه اجرا می گردند.

شارژ نشدن، خالی شدن سریع باتری، کار نکردن دوربین، کار نکردن ویبره، باز شدن خود به خودی برنامه ها، پاک شدن برنامه ها، هنگ کردن، قطع شدن صدا، کار نکردن شارژر، شکستگی ال سی دی و … نیز از جمله مشکلات و ایرادهایی هستند که بعضا در مدل های مختلف گوشی اپل مشاهده می شوند. پس از عیب یابی دستگاه و طی روند تعمیر آیفون ، مشکلات ذکر شده برطرف می شوند و کاربر می تواند مجددا بدون ایراد از گوشی خود استفاده کند.

  • مشکل بازیابی آیکلود در انواع آیفون

برخی از کاربران مدل های مختلف آیفون در تماس با نمایندگی تعمیر گوشی اپل عنوان می کنند که با مشکلاتی در زمینه بازیابی و یا بروز رسانی سرویس آیکلود مواجه شده اند. ممکن است آیفون روی بروز رسانی تنظیمات icloud گیر کند، در این صورت کافی است ضمن نگه داشتن دکمه های پاور و کم کردن صدا، گوشی را راه اندازی مجدد کنید. ریست فکتوری هم آخرین روش برای رفع مشکلات مربوط به بازیابی آیکلود است.

  • کند شدن یا هنگ کردن گوشی اپل

    مشکل رایج دیگری  که در تعمیر آیفون مورد بررسی قرار می گیرد، کند شدن یا هنگ کردن دستگاه است. بعضا این مشکل پس از نصب یک نرم افزار جدید ایجاد شده می شود که در این صورت باید برنامه معیوب، شناسایی و حذف گردد. مشکلات و ناهماهنگی های نرم افزاری هم می توانند باعث هنگ کردن گوشی های هوشمند شوند. خوشبختانه در بیشتر موارد، مشکل نرم افزاری است و نیاز به ترمیم یا تعویض قطعات دستگاه نخواهد بود.

  • مشکلات وای فای در آیفون اپل

    برخی از کاربران آیفون، مشکلاتی را در زمینه اتصال Wi-Fi  مشاهده می کنند که در وهله اول مربوط به مودم است. اگر با روشن کردن مودم مسئله برطرف نشد، احتمالا ایراد از گوشی است. بد نیست تنظیمات وای فای گوشی را چک کرده و در صورت نیاز، آن را اصلاح کنید. راه اندازی مجدد هم روش دیگری است که تیم تعمیرات آیفون انجام می دهند.

  • خاموش و روشن شدن آیفون

    اگر آیفون شما بیشتر از یک بار در روز خاموش و روشن یا ریستارت می شود، پیش از اقدام به تعمیر تخصصی آن دکمه ولوم پایین و دکمه پاور را همزمان نگه دارید و منتظر بمانید تا گوشی دوباره راه اندازی شود. اما اگر مساله تداوم داشت، حتما از یک تعمیرکار با تجربه بخواهید که ضمن بررسی دستگاه، اقدامات لازم را برای تعمیر موبایل اپل به صورت تخصصی انجام دهد. چون ممکن است در این شرایط، باتری یا آی سی  شارژ آسیب دیده باشند.

تعمیرات تخصصی آیفون

امروزه شاهد گسترش استفاده از محصولات اپل از جمله آیفون ها هستیم . بنابراین نیاز به تعمیرات تخصصی آیفون بیش از پیش احساس می شود . از آن جا که آیفون ها گوشی های منحصر به فرد و با ویژگی های مخصوص هستند ، یافتن تعمیرگاه و نمایندگی مجاز برای تعمیرات آن ها ضروری است . آریانا به عنوان  تعمیرگاه مجاز محصولات اپل  ، از کادری مجرب و کاردان جهت تعمیرات آیفون بهره می گیرد .

به جرات می توان گفت : متخصصین آریانا از برترین متخصصین تعمیر اپل هستند و تعمیرات تخصصی آیفون را به بهترین نحو و با دقت و مهارت انجام خواهند داد . کارشناسان مرکز این اطمینان را به شما می دهند که تعمیر محصولات به صورت کاملا تخصصی و حرفه ای انجام خواهد شد و پس از عیب یابی و تعمیر محصولات ،  می توانید مدت ها با خاطری آسوده از آن ها استفاده کنید . هم چنین در صورت نیاز به تعویض قطعات ، متخصصین  آریانا با توجه به دانش و مهارتی که دارند و همین طور با بهره گیری از تجهیزات پیشرفته ، قطعه ی آسیب دیده را با قطعه ی با کیفیت و اورجینال تعویض خواهند کرد .

واحدهای تعمیرات اپل

همانطور که اطلاع دارید، محصولات اپل دارای ساز و کار عملکردی منحصر به فردی نسبت به تولیدات دیگر برندها هستند. همین مساله، لزوم تعمیرات این محصولات توسط متخصصین مربوطه و در محیطی مجهز را آشکار می سازد. واحدهای تعمیرات اپل، با توجه به همین نکته ایجاد شده اند. این واحدها، به صورت تخصصی بر ترمیم انواع گوشی، تبلت، آل این وان و … اپل متمرکز شده اند. همچنین واحدهای تعمیرات اپل به انواع پیشرفته و به روز تجهیزات و برنامه های تعمیری مجهز شده اند.

لذا خدمات آنها مطابق با استانداردهای جهانی بوده و در سطح کیفی و تخصصی بالایی انجام قرار دارند. شما کاربران گرامی در صورت بروز هرگونه مشکل در محصولات اپل خود، می توانید با این مجموعه تماس گرفته و راهنمایی های لازم را در جهت رفع مشکل دریافت نمایید. در صورت نیاز، با مراجعه به واحدهای تعمیرات اپل شاهد ترمیم محصول خود در اسرع وقت و با کیفیتی مطلوب خواهید بود.

نمایندگی اپل

برای اینکه خدمات و سرویس های مرتبط به محصولات اپل خود را با اطمینان خاطر دریافت نمایید، نمایندگی اپل می تواند بهترین پیشنهاد به شما باشد. این نمایندگی، تعدادی از کارشناسان و تعمیرکاران مجرب را به خدمت گرفته و به این ترتیب، خدمات بسیار با کیفیتی را در دو بخش فروش و تعمیرات به کاربران ارائه می کند. البته به جز این دو حوزه، نمایندگی اپل در زمینه خدمات پس از فروش نیز اقدامات مفید و قابل توجهی را انجام می دهد.

لازم است بدانید که در این نمایندگی، انواع محصولات اپل شامل آیفون، آی پد، آی مک، مک بوک، آی پاد و اپل واچ به صورت اورجینال به متقاضیان عرضه می شود. همچنین آن دسته از افرادی که نیاز به راهنمایی هایی در خصوص محصول مورد نظرشان دارند، می توانند با مراجعه به این مرکز، اطلاعات لازم را از مشاورین ما دریافت نمایند. نمایندگی اپل، ضمن رعایت اصول مشتری مداری، مفتخر است که به عنوان مرکز مورد اطمینان کاربران شناخته شده و همواره انتخاب اول آنها بوده است

درخواست آنلاین تعمیرات آیفون

اگر دستگاه شما با ایراد مواجه شده حالا به هر دلیلی، فقط کافیه به صفحه درخواست تعمیرات آریانا مراجعه کنید و فرم بخش تعمیرات را پر کنید تا کارشناس های بخش تعمیرات ما در اسرع وقت با شما تماس بگیرند و مشکل شما دستگاه را پیگیری کنند. مهم نیست دستگاه شما چه مشکلی داشته باشه، از پرش آنتن یا غیرفعال شدن Face ID گرفته تا آبخوردگی و ضربه های شدید، ما با حفظ اطالاعات شخصی شما، دستگاه را تعمیر می کنیم. درضمن ایرادات جزئی دستگاه ، در حضور خودتون در کوتاه ترین زمان رفع میشه!

انواع قطعات گوشی موبایل اپل را از بایمو بخواهید.

بایمو ارایه دهنده انواع گوشی موبایل آیفون در بازار ایران

آریانا مرکز تعمیرات تخصصی گوشی آیفون 

معرفی محله تجریش

تجریش را دیگر کل ایران هم بعنوان معروف ترین محله تهران و به اصطلاح بالاشهر می شناسند. تجریش منطقه 1 یکی از مناطق قدیمی تهران می باشد و اکثر افراد با هر قوم و ملیت و عقیده ای که تجربه گشت و گذار یا سکونت در تهران را داشته اند، با این محله خاطره دارند. تجریش یکی از مناطق و محله های ارزشمند تهران، محسوب می شود و به بیانی جزو مناطق اعیان نشین پایتخت ایران است. برای آشنایی بیشتر با محله زیبای تجریش ما را در انتها همراهی کنید.
این مطلب برای افرادی که قصد سرمایه گذاری یا خرید آپارتمان در تجریش را دارند اطلاعات خوبی به همراه دارد تا بیشتر با این محله آشنا شوند.

آشنایی کامل با محله تجریش | منطقه 1 تهران | دسترسی های تجریش | میزان ترافیک

تجریش منطقه چند است؟

محله تجریش در منطقه چند تهران واقع شده و محدوده آن در کجا قرار دارد؟ تجریش در منطقه ۱ تهران قرار دارد و از آن با نام مرکز منطقه شمیرانات نیز یاد می شود. محدوده تجریش از شمال الهیه شروع شده و تا جنوب بافت ملکی دربند و جعفرآباد امتداد دارد.

محله های تجریش تهران شامل کدام محله ها می شود؟ از دیگر محله های نزدیک تجریش میتوان به قیطریه، فرمانیه و حکمت و نیاوران در شرق؛ دربند و سعد آباد در شمال، و زعفرانیه که شامل محله های اسد آباد و محمودیه می شود در غرب تجریش واقع شده اند، اشاره کرد، با این حال اگر نگاهی به سازه های تجریش داشته باشید می بینید که قدیمی تر از آپارتمان های لوکس محمودیه بوده که نشان می دهد این محله قدیمی تر از تجریش است. در ادامه نقشه تجریش تهران را بصورت دقیق و کامل آورده ایم.

نقشه تجریش منطقه 1

آب و هوای تجریش

یکی از دیدنی های این منطقه را می توان آب و هوای آن دانست، این منطقه در شمال شهر تهران (پایتخت ایران) قرار گرفته و از مرتفع ترین محلات تهران است. بطور دقیق تر، میدان تجریش در ارتفاع حدود ۱۶۰۰ متری از سطح دریا واقع شده است. به همین علت هم این محله کوهپایه دارای آب و هوای بسیار مساعد، معتدل و خنک و حتی متمایل به سرد می باشد. که البته آب و هوای مطلوب تابستانی از ویژگی های منحصر بفردی است که شامل املاک و ساختمان های تجریش است و امتیازی است که نسیب  ساکنین و اهالی تجریش می شود.

تابستان های تجریش نسبت به دیگر مناطق و مخصوصا جنوب شهر تهران بسیار خنک تر است. بهمین دلیل از دههه های پیش و حتی تا کنون، بسیاری از افرادی که دارای توان مالی بالایی هستند، با مراجعه به مشاورین املاک تجریش، بدنبال تهیه خانه و مسکن در بهترین خیابان های تجریش برای زندگی هستند.

معرفی منطقه تجریش

حالا که اطلاعات کلی از این منطقه به دست آوررده اید بهتر است به بخش های جذاب در این منطقه بپردازیم. در ابتدای راه برای معرفی تجریش و میدان معروفش بهتر است یک تاریخچه کوتاهی از این محله روستایی داشته باشید، بهتر است با روستای جیران تجریشی بهتر آشنا شویم، تا بدانیم که خانه های تجریش تهران که در حال حاضر از گران ترین خانه های تهران هستند چگونه شکل گرفته اند.

احداث میدان و محله تجریش در زمان قاجار

تاریخچه محله تجریش

احداث تجریش به سال های دور باز می گردد، زیرا چند سده پیش و در حکومت قاجار تهران به عنوان پایتخت منصوب شد و محله تجریش به منطقه ییلاقی تبدیل گردید. در آن زمان اشراف تهران باغ های متعددی در روستای تجریش برای سکونت تابستانی خود به وجود آورند. از همین رو، به مرور زمان، محله ییلاقی تجریش، بعنوان منطقه ای با کلاس و سکونت گاه ثروتمندان شناخته شد.

گویش تجریشی

گویش تجریشی یکی از زیرشاخه های فارسی-تبریزی میباشد. زبان مازندرانی در گویش تجریشی بسیار تاثیر گذار بوده، برخی افراد معتقدند گویش تجریشی مابین فارسی و مازندرانی است. گویش تجریشی میتواند یکی از زیرشاخه های گویش آهاری نیز باشد؛ البته امروزه گویش تجریشی منقرض شده و شاید تنها در میان خانواده های قدیمی همچنان به این گویش مسلط باشند.

بافت قدیم و جدید تجریش

تجریش منطقه ای قدیمی و سنتی است، به گونه ای که هنوز املاک قدیمی کلنگی و خانه های ویلایی منطقه 1 در آن یافت می شود. اکثر افرادی که در منازل ویلایی این منطقه سکونت دارند، جزء خانواده های سنتی و اصیل این منطقه محسوب می شوند.

با مدرن شدن زندگی های امروزی، ساخت و ساز آپارتمان ها و برج های لوکس در تجریش رونق گرفت و هم اکنون تفاوت بسیاری با تجریش قدیم دارد. افرادی که به زندگی در این منطقه علاقه داشتند، تصمیم گرفتند که در این محله ساکن شوند حتی اگر محل زندگی ایشان برج ها و آپارتمان های فول آپشن و لاکچری گران قیمت منطقه 1 باشد.

بافت قدیمی و کوچه های نوستالژیک تجریش در اطراف بازار سنتی تجریش و امامزاده صالح

حال که صحبت از زندگی در تجریش شد اجازه دهید پیش از ادامه مطلب معرفی، نیم نگاهی بیاندازیم به قیمت املاک تجریش، آگهی های خرید و فروش و رهن و اجاره ملک. در پاراگراف های بعدی با لینک هایی که به شما ارائه خواهیم کرد، به فایلینگ تخصصی املاک تجریش نزد مشاور املاک تجریش دسترسی خواهید داشت. در ادامه عکس لوکیشن میدان تجریش را برای شام ارائه داده ایم:

نقشه تجریش منطقه 1 تهران

مکان های دیدنی تجریش

در بخش معرفی و آشنایی با ناحیه تجریش، گفتیم که بیشتر اهالی تهران و حتی مسافرانی که از دیگر شهرهای زیبای ایران به تهران می آیند، خاطرات تجریش را همیشه به یاد خواهند داشت، اما از علت آن نگفتیم.

در واقع پر رفت و آمد بودن و شلوغی تجریش و خیابان های آن از این روست که تجریش از هر لحاظ بعنوان منطقه ای گردشگری شناخته می شود. تنوع مکان های دیدنی و مراکز گردشگری تجریش شامل اماکن تفریحی، زیارتی و سیاحتی، بازارهای متنوع و موزه هایی نظیر، موزه هنر، موزه، موسیقی، موزه زمان و عمارت های تاریخی می شود.

مجموعه تاریخی کاخ سعدآباد از معروف ترین نقاط دیدنی و گردشگری تجریش و تهران

مواردی که گفتیم باعث جذب حداکثری افراد با هر سلیقه، گویش و اعتقادی می شود. از همین رو مواردی که به آن اشاره کردیم را برای شما نیز دسته بندی می کنیم:

  • جاذبه های مذهبی 
    مردم از سایر نقاط تهران و شهرستان ها برای زیارت امام زاده صالح (ع) به این منطقه می آیند. این منطقه دارای مساجد متعددی نیز می باشد.
  • جاذبه های تاریخی
    کاخ سعدآباد یکی از جاذبه های تاریخی این منطقه به شمار می رود. همچنین این کاخ شامل ۱۸ موزه مختلف نیز می شود.
  • جاذبه های گردشگری
    وجود مکان های دیدنی چون دربند، بوستان آرزو و بوستان جبهه موجب جذب خانواده ها برای گذراندن اوقات فراغت به این منطقه شده است

کاخ موزه سعدآباد

مجموعه تاریخی و فرهنگی سعدآباد یکی از بهترین مکان های دیدنی تهران برای تاریخ دوستان میباشد؛ در روزهای پاییزی کاخ سعد آباد ازجمله لوکیشن های مورد علاقه تهران نشین ها برای تجریش گردی و استفاده از هوای پاک این منطقه میباشد. این مجموعه با وسعتی بیش از 9000 متر مربع از اقامتگاه های ییلاقی پادشاهان قاجار و پهلوی بوده، این مجموعه در دوران قاجار ساخته شد و تا پهلوی دوم نیز مورد استفاده قرار گرفت.
خاندان پهلوی پس از تصرف این مجموعه شروع به ساخت ساختمان های باشکوه در این کاخ برای تمام افراد خاندان پهلوی کرد. آخرین کاخی که ساخته شد مربوط به لیلا پهلوی، کوچک ترین دختر محمدرضا پهلوی میباشد.
این مجموعه در نزدیکی دربند قرار دارد که از سمت شرق به نیاوران، از غرب به ولنجک و از جنوب به تجریش دسترسی داشته است. کاخ سفید که یکی از کاخ های این مجموعه است، توسط دو مهندس خرسندی و بوریس که اهل روسیه بود طراحی و ساخته شده است؛ گچ کاری و طراحی داخلی این کاخ نیز توسط هنرمندان ایرانی به انجام رسیده است.
معمار باشی کاخ سعدآباد! یکی دیگر از کاخ های این مجموعه، کاخ سبز میباشد، این کاخ توسط میرزا جعفر کاشی که ملقب به معمار باشی بود طراحی و ساخته شده است. ساخت این کاخ حدود هفت سال طول کشید و هنرمندان زیادی در آن دست داشتند. بسیاری این کاخ را به نام کاخ مرمر نیز میشناسند.
کاخ اشرف که در گذشته محل اقامت اشرف پهلوی خواهر محمدرضا شاه پهلوی بوده، اکنون محل به نمایش گذاشتن ظروف سلطنتی میباشد.
کاخ شهرام، محل اقامت تاج الملوک همسر دوم رضا خان و پس از گذشت سال ها محل اقامت شهرام پسر اشرف پهلوی بوده، هم اکنون موزه نظامی این مجموعه است.

کاخ سعداباد

دربند

دربند تجریش تهران یکی از مکان های تفریحی این منطقه میباشد. دربند در چهار فصل برای گشت و گذار و پیاده روی مناسب بوده. اگر در فصل های سرد تهران به سمت دربند رفتید و درحال قدم زدن در مسیر سنگی دربند میباشید، فراموش نکنید آش داغ دربند از بهترین تجربه های شما خواهد بود، حس و حال دربند و آش های خوش طعم و لواشک های ترش آن بهترین خاطره های شما را در تجریش رقم خواهد زد. اگر به دنبال آرامش و فرار از شلوغی شهر هستید دربند یکی از بهترین گزینه های شما خواهد بود. این منطقه گردشگری علاوه بر آب و هوای مناسب و طبیعت زیبایی که دارد، رستوران های سنتی بسیاری نیز در آن واقع شده که از کیفیت بسیار بالائی برخوردار میباشند.

موزه پروفسور حسابی

دکتر حسابی کیست؟ دکتر محمود حسابی متولد سال 1281 در تهران، از فیزیکدانان و وزیران برجسته زمان پهلوی و بنیانگذاران فیزیک در ایران بود. وی در سال شهریور 1371در سن 89 سالگی، در بیمارستان قلب دانشگاه سوئیس چشم از جهان فروبست. در چهارراه حسابی، خانه دکتر حسابی قرار گرفته که پس از مرگ او به یکی از موزه های تاریخی تهران تبدیل شد، در این موزه تقدیرنامه ها، عکس های قدیمی، مدارک علمی و تحصیلی دکتر حسابی به نمایش گذاشته شده است. این ساختمان در سال 1310 بنا شده که در طبقه سوم آن این موزه واقع شده؛ موزه دکتر حسابی شامل دو بخش اصلی میشود که در بخش فرهنگی آن به چاپ و نشر آثار دکتر محمود حسابی پرداخته اند و در بخش علمی آن نسبت به زندگی و تحقیقات علمی دکتر پرداخته شده است. موزه پروفسور حسابی که امروزه به یکی از مکان های دیدنی تجریش تبدیل شده، در خیابان مقصور بیک، خیابان دکتر پروفسور حسابی، پلاک 8 واقع شده و بازدید برای عموم نیز آزاد میباشد.

امکانات تجریش در منطقه 1

محله تجریش از دیرباز تاکنون ساکنین زیادی را در خود جای داده است، در نتیجه بخش اعظم آن مسکونی می باشد. این منطقه دارای امکانات، آموزشی، درمانی، اداری و رفاهی بیشمار و معروفی نیز هست. در نتیجه ی وجود این امکانات در اطراف میدان تجریش و خیابان های مجاور آن، زندگی را برای ساکنان این منطقه راحت نموده است.

مرکز خرید ارگ یکی از امکانات رفاهی و پاساژهای معروف تجریش واقع در ضلع شمال غربی تجریش

مراکز خرید تجریش

بازار تجریش یکی از بازار های مهم تهران و از جمله مهم ترین امکانات این منطقه محسوب می شود. در کل در این منطقه پاساژهای زیادی جهت خرید همچون مجتمع تجاری ارگ، مرکز خرید قائم، مرکز خرید ارگ تجریش و پلادیوم و… قرار دارد.

بازار سنتی تجریش

اگر درحال گشت و گذار در تجریش تهران هستید و به گشتن در کوچه پس کوچه ها علاقه دارید پیشنهاد میکنیم بازار سنتی تجریش را فراموش نکنید. رنگین کمان کاملی از رنگ ها را میتوانید در بازار سنتی تجریش ببینید.

بازار چهار فصل تجریش تهران کجاست! بازار میوه تجریش بازاری پر از میوه های نوبرونه است که رنگ های زیادی را به این بازار بخشیده است، به همین جهت از بازار سنتی تجریش به عنوان بازاری چهار فصل نیز یاد میکنند.
بازار تجریش کجاست؟ بازار تجریش بین میدان قدس و میدان تجریش واقع شده، این بازار که در منطقه شمیرانات تهران قرار گرفته است دسترسی بسیار راحتی دارد؛ میتوانید خط 1 مترو به سمت تجریش را سوار شده و در ایستگاه تجریش پیاده شوید. پس از پیاده روی کوتاهی میتوانید به بازار تجریش برسید. خیابان های ولیعصر، نیاوران و زعفرانیه نیز مناسب دسترسی با وسیله شخصی میباشند. این بازار سنتی در تمام روز های هفته از ساعت 9 تا 22 باز میباشد؛ شایان ذکر است که بازار تجریش روزهای جمعه و تعطیلات رسمی هم آماده به کار است. اگر از گشت و گذار در بازار تجریش خسته شده اید و زمان ناهار فرا رسیده است، میتوانید در رستوران های سنتی این بازار توقف کوتاهی داشته باشید. همچنین اگر در روز های گرم تابستان درحال گشت و گذار در بازار هستید حتما از نوشیدنی های خنک و تازه این بازار استفاده کنید. اطراف بازار سنتی تجریش نیز رستوران هایی با فضای سنتی و رستوران هایی با منوی فست فودی زیادی وجود دارد که دارای کیفیت بسیار بالائی هستند.

ارگ تجریش

مرکز خرید ارگ تجریش از لوکس ترین پاساژهای تهران بوده که واقع در محله شمیرانات تهران در منطقه بسیار خوش آب و هوا تجریش میباشد. ارگ تجریش دارای 10 طبقه بوده که 5 طبقه آن تجاری و 5 طبقه دیگر را پارکینگ تشکیل داده است. از  بارز ترین ویژگی های این پاساژ وجود پارکینگ مجهز آن میباشد. امکانات ارگ تجریش در پارکینگ آن خلاصه نمیشود؛ این مرکز خرید امکانات بسیار زیادی برای مراجعه کنندگان نظیر کافی شاپ، رستوران، کارواش، فودکورت و آمفی تئاتر دارد. یکی دیگر از ویژگی های بارز این پاساژ، وجود بام سبز به وسعت 3000 مترمربع است. ارگ تجریش باتوجه به استاندارد های روز دنیا ساخته شده و از مدرن ترین پاساژ های این منطقه میباشد. در این پاساژ با هر سلیقه، هر سن و سالی میتوانید خرید خود را با خیالی آسوده انجام دهید. ارگ تجریش درست در سمت جنوبی میدان تجریش قرار گرفته است و دسترسی به آن بسیار آسان میباشد؛ اگر قصد رفتن به این مرکز خرید با وسیله نقلیه عمومی را دارید میتوانید در ایستگاه مترو تجریش پیاده شده و به سمت جنوب میدان تجریش حرکت کنید. رفت و آمد به این مرکز خرید با وسیله شخصی نیز بسیار آسوده  است، اگر به سمت میدان تجریش حرکت کنید و سپس به خیابان سعدی بروید به راحتی میتوانید در پارکینگ این پاساژ پارک کرده و خرید خوبی داشته باشید. ساعت کاری ارگ تجریش همه روزه از 10 تا 23 می باشد.

حمل و نقل و دسترسی های تجریش

از سایر نقاط تهران به راحتی می توان به محله تجریش دسترسی داشت، زیرا حمل و نقل در این محله دارای شرایط بسیار خوبی است. افرادی که تمایل به استفاده از وسایل نقلیه عمومی دارند، می توانند از خطوط بی آر تی (BRT) ، خط ۱ مترو تهران (ایستگاه تجریش) استفاده کنند.

خطوط حمل و نقل اتوبوسرانی و بی آر تی BRT تجریش جهت دسترسی آسان به این محله

بیشتر ساکنان این منطقه از همین سیستم های حمل و نقل و دیگر وسایط حمل و نقل عمومی برای تردد استفاده می نمایند. اما افرادی که قصد استفاده از وسایل نقلیه شخصی را دارند می توانند از اتوبان های صدر، مدرس، و نیز خیابان شریعتی و ولیعصر به محله تجریش رفت و آمد کنند.

مترو تجریش

ایستگاه مترو تجریش را میتوان اصلی‌ترین ایستگاه مترو در منطقه 1 تهران دانست که بسیاری از محله‌های این منطقه از طریق ایستگاه مترو تجریش دسترسی سریع و راحتی دارند. همچنین در خط 1 مترو تهران میتوانید به تمام محله‌های این منطقه دسترسی داشته باشید و از ترافیک و شلوغی کلانشهر تهران در امان بمانید. تجریش تهران در همسایگی محله‌های مهمی قرار گرفته که از اصیل‌ترین دسترسی‌های تجریش، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • از شمال به زعفرانیه
  • از جنوب به بزرگراه صدر
  • از شرق به قیطریه
  • از غرب به الهیه
دسترسی مترو تجریش

مکان های تفریحی اطراف مترو تجریش

مترو تجریش به اکثر محله های منطقه 1 تهران دسترسی بسیار راحتی داشته است. همان طور که میدانیم منطقه یک تهران از آب و هوای بسیار خنکی برخوردار است به همین جهت در تمام فصول سال مناسب گردش و پیاده روی میباشد. بسیاری از کاخ های مهم تهران مانند کاخ نیاوران، کاخ سعدآباد و همچنین باغ موزه فردوس در نزدیکی مترو تجریش قرار گرفته اند. برای رفتن به سمت محله های زعفرانیه و نیاوران میتوانید به راحتی از مترو تجریش استفاده کنید و از ترافیک و شلوغی پایتخت آسوده خاطر باشید؛ همچنین تنها ایستگاه مترو در نزدیکی ولنجک تهران نیز ایستگاه مترو تجریش میباشد. از جاهای دیدنی نزدیک مترو تجریش میتوان به امامزاده صالح و میدان قدس نیز اشاره کرد.

ورودی ایستگاه مترو تجریش، متروی خط 1 تهران جنب میدان قدس و روبروی ساختمان شهرداری تجریش

بهترین خیابان تجریش

شما برای آشنایی با منطقه تجریش باید با نام خیابان آن آشنا شوید. باید بیان کنیم که این خیابان ها از بهترین نقاط تجریش جهت خرید آپارتمان در تجریش محسوب می شوند. مهم ترین و بهترین خیابان های تجریش شامل موارد زیر می شود:

  • خیابان خواجه نوری
  • خیابان فرقانی
  • خیابان تهرانی
  • خیابان بهار آزادی
  • خیابان دهقان
  • خیابان رضایی
  • خیابان هاله
  • خیابان دربندی

میدان تجریش

میدان قدس تجریش که در گذشته با نام میدان تجریش نام گذاری شده بود، در ابتدای خیابان نیاوران (باهنر) واقع شده است. تاریخچه میدان تجریش به تاریخچه روستای تجریش متصل است و اگر نگاهی به گوگل مپ میدان تجریش داشته باشید، می بینید که این میدان از نظر جغرافیایی در نزدیکی مراکزی چون: بیمارستان شهدا تجریش پاساژ قائم قرار دارد.

یکی از دیدنی های میدان تجریش شب های عید است که این بازار رنگ جذابی را به خود می گیرد و حاجی فیروز ها و تخم مرغ های رنگی بزرگ در میدان از دسته جاهای دیدنی اطراف میدان تجریش برای افراد است. افراد برای مراجعه به این میدان به راحتی می توانند با مترو به آن دسترسی داشته باشند، زیرا این میدان در نزدیکی ایستگاه مترو تجریش می باشد. مسیر دسترسی به میدان تجریش با مترو به راحتی ممکن است. اگر دوست دارید تا درباره میدان تجریش اطلاعات بیشتری به دست  آورید حتما در کامنت ها به ما خبر دهید.

بیمارستان شهدای تجریش، حدفاصل میدان قدس (انتهای خیابان شریعتی شمال) و میدان تجریش

ما در این مقاله تلاش نمودیم تا مطالبی برای آشنایی با منطقه تجریش، بعنوان یکی از بهترین مناطق تهران جهت زندگی، عنوان کنیم. می توان تجریش را جزو اندک نقاطی در تهران به شمار آورد که دارای جاذبه های گردشگری مذهبی، تاریخی و تفریحی در کنار یکدیگر است. و در کنار آن نرخ قیمت معامله املاک و مخصوصا خرید و فروش ملک تجریش نیز نسبت به دیگر محلات بالاشهر تهران که در منطقه 1 واقع شده اند، مناسب تر است.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.
آیا نیاز به راهنمایی دارید ؟