مجله موبایل آریانا

پخش انواع باتری گوشی موبایل

پخش انواع باتری گوشی موبایل

باتری گوشی موبایل

اصلی ترین قطعه گوشی است که در انواع متفاوتی تولید می شود. باتری ها به دلیل ویژگی هایی که دارند می توانند تاثیرگذاری متفاوتی روی نحوه عملکرد و کارکرد گوشی شما داشته باشند. تمامی باطری های گوشی دارای مشخصه های به خصوصی هستند که هر یک از آن ها می توانند تعیین کننده نیروی مورد نیاز دستگاه شما باشند.

انواع باطری گوشی موبایل

برای درک نیازهای باتری خود، مهم است که ابتدا بدانید از چه نوع باتری استفاده می‌ کنید. ما در ادامه انواع باتری گوشی موبایل را برای شما مقایسه می‌ کنیم. به طور کلی، چهار نوع مختلف باتری وجود دارد که در تلفن‌ های همراه استفاده می‌ شوند:

  • نیکل کادمیوم (NiCd)

این نوع باتری اغلب فقط در تلفن‌ های همراه قدیمی استفاده می‌ شد. کمترین قدرت را دارد.

  • نیکل هیدرید فلز (NiMH) 

نیکل هیدرید فلز (NiMH) یکی دیگر از انواع باتری گوشی موبایل است. این باتری‌ ها از باتری‌ های نیکل کادمیوم قوی‌ تر هستند. آن‌ ها معمولاً فقط در تلفن‌ های همراه قدیمی استفاده می‌ شدند.

  • لیتیوم یونی (Li-ion)

باتری‌ های لیتیوم یونی رایج‌ تر هستند. آن‌ها به طور مداوم در تلفن‌ های امروزی استفاده می‌ شوند و حتی از باتری نیکل هیدرید فلز قدرتمندتر هستند.

  • لیتیوم پلیمر (LiPo)

مانند ارتقاء نیکل هیدرید فلز نسبت به نیکل کادمیوم، لیتیوم پلیمری در مقایسه با لیتیوم یونی شکل ارتقایافته باتری لیتیومی است. این باتری دارای بیشترین قدرت در بین انواع باتری‌ های ذکر شده در اینجا می‌ باشد.

چگونه بفهمیم چه نوع باتری داریم؟

از آنجایی که باتری‌ های نیکل کادمیوم و نیکل هیدرید فلز قدیمی هستند، به احتمال زیاد در تلفن همراه شما وجود ندارند. گوشی شما دارای باتری لیتیوم پلیمری یا لیتیوم یونی است، مگر اینکه از یک مدل بسیار قدیمی استفاده کنید.

برای اینکه بفهمید گوشی شما از باتری لیتیوم پلیمری استفاده می‌کند یا لیتیوم یونی، اغلب می‌ توانید به سادگی به برچسب روی باتری نگاه کنید. اگر برچسب را پیدا نکردید یا حذف شده است، می‌ توانید اطلاعات باتری را در دفترچه راهنمای گوشی پیدا کنید. بعد از اینکه فهمیدید چه نوع باتری دارید، بهتر می‌توانید بدانید که چه تأثیری بر دستگاه شما خواهد داشت.

شما میتوانید همواره باطری موبایل خود را از بایمو تهیه کنید
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها