مجله موبایل آریانا

گوشی موبایل

گوشی موبایل

گوشی موبایل

حدود تقریبا 45 سال دارد و این ابزار کوچک آنقدر بر زندگی ما تاثیر داشته است که حتی اگر زمان کوتاهی از آن دور باشیم، احساس ناتوانی می کنیم.

امروزه ایجاد تماس تلفنی ساده ترین کاربرد گوشی می باشد و حدودا برای انجام همه فعالیت های روزانه به موبایل های هوشمند احتیاج داریم.

ورود به دنیای موبایل با نوآوری‌های مارتین کوپر شکل گرفت. او که یکی از مدیران شرکت موتورلا بود، در سال 1983 اولین تماس تلفنی را با یکی از رقبای شرکت موتورولا برقرار کرد و در نتیجه، اولین موبایل با نام DynaTAC 8000X همین سال عرضه و برای اولین بار امکان برقراری تماس از راه دور با کیفیت بالا و به صورت خودسازمانده برای کاربران فراهم شد. با این حال، این دستگاه بسیار بزرگ (تقریباً 30 سانتی‌متر)، قیمت آن نیز بسیار گران (حدود 4000 دلار)، با توانایی نگهداری شارژ کم (تقریباً 30 دقیقه) و تنها برای استفاده در محیط‌های تجاری و حرفه‌ای مناسب بود.

حدود 2 سال بعد، دومین موبایل توسط پسر صاحب شرکت «راکال وودافون» در انگلستان ساخته شد و دیری نگذشت که شرکت «بی‌تی سل‌نت» نیز اقداماتی را در این زمینه انجام داد. در سال ۱۹۸۹، کمپانی موتورولا برای بار دوم اقدام به طراحی یک تلفن همراه به نام MicroTAC نمود که در مقایسه با مدل قبلی، اندازه‌ی کوچک‌تری داشت.

امروز تلفن‌های همراه به صورت بسیار سریع و به شکلی ناگهانی، به دنیای مدرن، متصل شدند.

بایمو مرکز فروش انواع گوشی موبایل مدرن و روز در ایران می باشد

آریانا تخصصی ترین مرکز تعمیرات موبایل 

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها