مجله موبایل آریانا

مجله موبایل آریانا

تعمیرات تخصصی گوشی هواوی

تعمیرات تخصصی گوشی هواوی

تعمیرات تخصصی گوشی هواوی

huawei

گوشی های هواوی از آن جهت که دارای قیمت های متنوع هستند، مورد استقبال زیادی قرار گرفته اند و فراوانی زیادی در دست کاربران دارند. برخلاف گوشی های سامسونگ، گوشی هواوی نسبتا تعمیرات ارزان تری دارد. این موضوع به دلیل پایین تر بودن قیمت قطعات آن است و البته که تعمیر گوشی هواوی نیز نیاز به مهارت و دقت بالایی دارد که تکنسین های بایمو این دو خصیصه را دارند.
بایمو با به کار گرفتن بهترین تکنسین ها که علاوه بر سابقه، دارای علم روز هم هستند، در راستای تعمیر گوشی هواوی بهترین خدمات را ارائه می دهد. تعمیر گوشی هواوی با قطعات اصلی و با کیفیت انجام می گیرد و این خدمات و تعمیرات نیز از گارانتی و یا مهلت تست یک ماهه نیز برخوردار هستند.
البته که اگر گوشی هواوی شما نو است و خودش دارای گارانتی است، یعنی در بازه 18 ماهه گارانتی اولیه اش است، توصیه داریم قبل از هر کاری، با شرکت گارانتی کننده گوشی تماس بگیرید و به هیچ عنوان گوشی را به هیچ تعمیرکاری ندهید. چراکه گارانتی گوشی شما از بین خواهد رفت.
کارشناسان بایمو این نکته را حتما در تماس تلفنی به شما خواهند گفت. شرکت گارانتی کننده نیز موظف است مشکل گوشی شما را طبق ضوابط گارانتی حل کند و یا یک گوشی نو به شما بدهد.

انواع سری های گوشی هواوی چه تفاوتی با هم دارند؟

در این صفحه سری های مختلف گوشی هواوی که برای تعمیرات ارائه کردیم، وجود دارند. در بین این سری ها می توان تقسیم بندی زیر را داشت:
سری هواوی پی (P): این سری از سری های پرچم دار هواوی محسوب می شود. به نوعی مانند سری اس سامسونگ. آخرین و بهترین فناوری های هواوی در این سری ارائه می شوند.
سری هواوی میت (Mate): این سری هم به نوعی از پرچمداران هواوی محسوب می شود اما نه به شدت پی. چیزی مانند سری نوت سامسونگ در کنار سری اس. اما باز هم می توان آن را به عنوان مدلهای بالا و پرچمدار هواوی در نظر گرفت.
سری هواوی نوا (Nova): بعد از پرچمداران هواوی، نوبت به سری نوا می رسد. این سری به نوعی میان رده و بالاتر از آن محسوب می شود. یعنی در آن مدل هایی وجود دارد که از میان رده بالاتر محسوب می شوند اما در حالت کلی به عنوان میان رده باید در نظر گرفته شوند.
سری هواوی وای (Y): میان رده بعدی هواوی سری وای است. این سری برخلاف نوا میان رده رو به پایین محسوب می شوند. یعنی حداکثر بهترین مدل گوشی های وای به عنوان میان رده محسوب می شود و در حالت کلی شاید پایین رده محسوب شوند.
سری هواوی جی (G): این سری دیگر تولید نمی شود و از پایین رده های هواوی محسوب می شود که در حال حاضر به دلیل فراوانی زیاد آن در دست مردم درخواست تعمیرات زیادی دارد.
نکته مهمی که باید در رابطه با گوشی های هواوی در نظر گرفت این است که اکثر گوشی هایش چه پرچمدار و چه میان رده و پایین رده، به دلیل تحریم های امریکا علیه هواوی، از سرویس های گوگل پشتیبانی نمی کنند. البته سیستم عاملشان اندروید است اما نمی توانید در آنها از سرویس های گوگل نظیر گوگل استور و … استفاده کنید.
این موضوع را حتما قبل از خرید در نظر داشته باشید. اگر تمام کارهایتان به گوگل و محصولاتش وابستگی دارند، در خریدن هواوی کمی بیشتر تامل کنید.

نمایندگی هواوی در ایران

معمولا مغازه های زیادی در خیابان جمهوری و پاساژهای اصلی تعمیرات موبایل با تابلوی نمایندگی رسمی هواوی یا خود هواوی دیده می شوند. سایت های زیادی هم ادعا می کنند که نمایندگی رسمی هواوی هستند. اما باید به شما بگوییم که متاسفانه به دلیل تحریم و دلایل مشابه، نمایندگی رسمی هواوی در ایران در حال حاضر وجود ندارد و بعد از اعمال تحریم ها تقریبا همه نمایندگی ها و هر چه مربوط به هواوی بود از ایران رفت. در حال حاضر تنها چیزی که از هواوی در ایران مانده شرکت مخابراتی هواوی است که البته بهایش را هم پرداخته و مشمول تحریم های سنگینی از سوی کل دنیا شده، ضمن اینکه این بخش از هواوی هیچ ارتباطی با بخش موبایل آن ندارد!
بنابراین باید مراقب باشید. شاید در بهترین حالت افرادی که الان خود را نماینده هواوی معرفی می کنند در گذشته این سمت را  داشته اند، اما الان با هواوی ارتباط خاصی ندارند. بهترین راه برای چک کردن صحت این مطلب این است که به سایت اصلی هواوی یا هر برند دیگری بروید و در بخش نمایندگی ها ایران را جستجو کنید. اگر در آنجا نمایندگی پیدا کردین می تواند خیالتان راحت باشد که این ادعا درست است.
اما طبق قوانین در ایران، هر شرکتی که گوشی وارد می کند، باید آن را به مدت 18 ماه گارانتی کند و مشکلات احتمالی کارخانه ای آن را برطرف کند. در هر صورت شرکت های ارائه دهنده گارانتی که شما گوشی را با گارانتی آنها می خرید، موظف هستند مشکلات گوشی ها را در طول مدت گارانتی برطرف کنند و اگر قابل تعمیر نباشد، با گوشی نو جایگزین کنند. این شرکت های گارانتی کننده هیچ ارتباطی با نمایندگی بودن و … ندارند.

مرکز تعمیرات گوشی هواوی در ایران

بعد از نمایندگی، مطلب دیگر مرکز تعمیرات یک برند خاص است. همانطور که توضیح دادیم به دلایل تحریم نمایندگی رسمی خاصی در ایران وجود ندارد. اما مراکز تعمیرات زیادی داریم.در انتخاب مرکز تعمیرات باید احتیاط کنید. راحتی دسترسی، جوابگو بودن، دادن گارانتی که حق مسلم شماست و … از تمام مواردی است که هنگام انتخاب یک مرکز تعمیرات باید بررسی و چک کنید.
اگر جایی حاضر به گارانتی دادن نیست، هرگز برای تعمیر به آنجا مراجعه نکنید. طبق قانون اتحادیه در تمام موارد تعمیراتی به غیر از گوشی های خاموش و آب خورده، تعمیرکار و مرکز تعمیرات موظف به ارائه حداقل یک ماه گارانتی و مهلت تست برای تعمیرات موبایل شما است.
مشابه با نمایندگی، متاسفانه مراکز تعمیرات زیادی هستند که خود را مرکز تعمیرات رسمی موبایل هواوی در ایران معرفی می کنند. حقیقت امر این است که چنین مطلبی صحت ندارد و مرکز تعمیرات رسمی نداریم.

انواع مشکلات گوشی هواوی چه هستند؟

مشکلات گوشی هواوی را در حالت کلی می توانیم به دو دسته مشکلات سخت افزاری (مانند باتری گوشی، ال سی دی، دوربین گوشی، اینترنت گوشی، آنتن گوشی و …) و مشکلات نرم افزاری تقسیم بندی کرد. در ادامه انواع مشکلاتی که در این دو دسته جای می گیرند را برایتان توضیح خواهیم داد.

خرابی باتری هواوی

باتری گوشی موبایل قطعه ای است که دیر یا زود خراب می شود. سرعت خراب شدن باتری به طرز استفاده کاربر بستگی دارد اما به هر حال خراب خواهد شد. تعویض باتری بعد از انکه خراب می شود لازم خواهد بود.
اینکه گوشی برای مدت طولانی زیر شارژ بماند یکی از اصلی ترین عوامل خراب شدن باتری است. باتری که زیر شارژ باشد، یعنی ولتاژ به آن وارد می شود و مورد استرس قرار می گیرد. این استرس و فشار باعث کم شدن عمر باتری می شود.
از طرفی حرارت باطری نباید از حدی بیشتر شود. داغ شدن باتری یعنی کم شدن عمر آن و از طرفی هم می تواند بسیار خطرناک باشد و موجب انفجار گوشی شود. اشتباه بزرگی که در این راستا برخی از کاربران انجام می دهند، استفاده همزمان از گوشی هنگام شارژ شدن آن است. این امر سبب می شود تا باتری خیلی بیشتر داغ شود.
هات اسپات کردن و یا همان اشتراک گذاری اینترنت نیز یکی از مواردی است که گوشی را به شدت داغ می کند و مصرف بالایی هم دارد. عموما در این حالت گوشی را تحت شارژ قرار می دهند که همانطور که قبلا هم گفتیم، بیشتر موجب خرابی باتری خواهد شد. به جز موارد ضروری سعی کنید این کار را نکنید.
گاهی هم باتری باد می کند. برای تعمیر گوشی هواوی در حالتی که باتری باد کرده است، بعضا می توان با اقداماتی نظیر خالی کردن باد باتری مشکل را حل کرد. اما این مشکل باید قبل از اینکه به سایر بخش های گوشی آسیب برساند حل شود و ضمنا باید با احتیاط فراوان انجام شود چرا که آسیب فیزیکی می تواند سبب آتش گرفتن باتری شود.
نکته مهم دیگر در تعویض باتری هواوی این است که باید باتری دریافتی شما دارای کیفیت مناسبی باشد و ضمنا بعد از تعویض نیز حداقل یک ماه گارانتی و مهلت تست نیز مورد نیاز است تا بتوانید قطعه تعویض شده را تست کنید.

مشکل ال سی دی هواوی

گوشی های هواوی از لحاظ اینکه ال سی دی معمولی دارند، هزینه تعویضشان نیز مقرون به صرفه تر خواهد بود. البته که برخی از مدلهای هواوی نیز هستند که ال سی دی با کیفیت بالا دارند که هزینه قطعه نیز در این مدل ها بالاست و معمولا کاربران در تعویض آن کمی دچار شک می شوند.
گاهی شکسته شدن صفحه نمایش در این حد است که با تعویض گلس روی آن مشکل حل خواهد شد. در این حالت گوشی را باید در اتاق تمیز (clean room) و در شرایط خاص باز شود و لایه های صفحه نمایش از یکدیگر جدا شده و گلس آن تعویض شود.
این حالت تعمیر گوشی هواوی بسیار ارزان تر از تعویض کامل صفحه نمایش خواهد بود، اما همواره این ریسک وجود دارد که در هنگام جدا کردن لایه های صفحه نمایش یکی از لایه ها خراب شود که در این صورت ناچارا باید کل صفحه نمایش را تعویض نمود. اما این ریسک قابل قبولی است و اگر در حین کار مشکلی پیش نیاید، در مجموع هزینه تعمیرات بسیار مناسب خواهد شد.
نکته مهم دیگر در تعویض صفحه نمایش هواوی این است که قطعه استفاده شده از چه مدلی است. اصلی است یا روکاری و … هر کدام از این موارد قیمت خودشان را دارند و بعضا تفاوت قیمتی آنها بسیار به چشم می آید. بنابراین نمی توان به راحتی و فقط بر اساس قیمت اعلامی کار تعمیرکاران را مقایسه کرد. خیلی مهم است که از چه قطعه ای برای تعویض ال سی دی گوشی استفاده خواهند کرد.
اگر ال سی دی تعویض شده دارای مشکل باشد، این مورد نهایتا تا یکی دو روز بعد از تعمیرات معلوم می شود. اما برخی از تعمیرکاران این مهلت تست را هم به شما نمی دهند. بایمو  این مشکل را حل کرده و با خیال راحت به شما یک ماه ضمانت یا همان مهلت تست برای صفحه نمایش تعویضی می دهد تا با خیال راحت آن را تست کنید.

تعمیر مشکل شارژ گوشی هواوی

سوکت های شارژ یکی از درگاه های پرکاربرد در گوشی های موبایل هستند. در گوشی های هواوی این موضوع نیز صادق است. درگاه شارژ گوشی های هواوی از نوع معمولی و از نوع سی تایپ یا (C-Type) هستند.
یکی از شایع ترین مشکلات شارژ، عدم قرارگیری مناسب کابل شارژ در درگاه شارژ است. این موضوع می تواند به دلیل خرابش شدن سوکت شارژ یا در حالت بهتر کثیف بودن آن باشد.
ابتدا سعی کنید با یک سوزن و با احتیاط فراوان داخل سوکت شارژ را تمیز کنید. مراقب باشید تا پین یا قسمتی از درگاه شارژ را خراب نکنید. معمولا خاک زیادی در این قسمت ها جمع می شود و با سوزن می توانید آنها را خارج کرده و مشکل را حل کنید.

اما گاهی اوقات مشکل فراتر از این حرفها است و باید بررسی بیشتری شود. ممکن است هر قسمتی از مدار شارژ و باتری خراب شده باشند که نیاز به بررسی دارد.

تعمیر مشکل صدا در گوشی هواوی

با توجه به اینکه گوشی موبایل یک وسیله ارتباط جمعی و وسیله ای برای سرگرمی نیز هست، صدا در آن حائز اهمیت زیادی است. اما بعضا بخش های صدا مثل بلندگو یا میکروفن گوشی خراب می شوند.
اولین دلیل خرابی یا ضعیف شدن صدا می تواند ناشی از کثیفی روی توری های بلندگو ها و میکروفن باشد. با استفاده از یک سوزن یا مسواک خشک روی این قسمت ها را با احتیاط بکشید تا شاید مشکل حل شود.
مورد شایع بعدی خراب شدن بخش های صدای گوشی به دلیل رسیدن الکل است. الکل باعث خراب شدن کیفیت صدا و از بین رفتن خاصیت میکروفن و بلندگو می شود. در این حالت قطعه معیوب باید تعویض شود. برای مشکل صدای گوشی  هواوی خود می توانید روی بایمو حساب باز کنید.

مشکل هارد یا حافظه اصلی در گوشی Huawei

در هر گوشی معمولا حدود 10 گیگ از حافظه را سیستم عامل (همان اندروید) و برنامه های اصلی اشغال می کنند. موضوع حافظه کش یا حافظه پنهان هم در گوشی های اندروید بسیار آزار دهنده است و فایل هایی هستند که به سرعت حافظه را پر می کنند و واقعا اضافه و بدرد نخور هستند. بنابراین در هنگام خرید گوشی به حجم حافظه داخلی آن توجه کافی داشته باشید.
بنابراین اگر گوشی هواوی شما حافظه اصلی کمی داشته باشد، خیلی سریع پر خواهد شد. بنابراین توصیه داریم که حتما با حافظه بالاتر را بگیرید تا به مشکل برنخورید. به اینکه گوشی امکان استفاده از حافظه جانبی دارد خیلی دل خوش نکنید چرا که برخی از برنامه ها امکان نصب روی حافظه جانبی را ندارند.
اما گاهی اوقات گوشی دچار آسیبی می شود که گوشی روشن شده، تا لوگو بالا می آید اما بعد از آن گیر کرده و بوت نمی‌شود. یا گوشی ویبره می کند اما روشن نمی شود. اینها مشکلاتی هستند که عموما ممکن است به دلیل خراب شدن هارد یا اگر دقیق‌تر بخواهیم بگوییم «خرابی حافظه اصلی» گوشی ایجاد شوند. این مورد یک موضوع شایع در گوشی های هواوی جی هستند.
برخی تعمیرکاران هارد گوشی های اندرویدی را تعویض می کنند، اما ما تا حد امکان این کار را توصیه نمی کنیم. به شکل کلی و معمولا تعویض هارد با بازگشت مشکل در فاصله دو سه ماهه است. و یا کمی دیرتر، اما بلاخره معمولا هاردی که تعویض می شود هرگز مانند روز اول نمی شود. البته که این موضوع بسته به نوع، مدل و برند گوشی دارد.
توصیه داریم سعی کنید مراقب باشید که حافظه گوشی همیشگی پر نباشد، و از اطلاعات مهمتان مستمر پشتیبان گیری نمایید تا خدای ناکرده اطلاعات باارزش خود را از دست ندهید. مشکل خراب شدن هارد یا حافظه اصلی گوشی همیشگی نیست و در بسیاری از گوشی های جدید دیده نمی شود، اما پر بودن طولانی مدت هارد می تواند یک دلیل برای سوختن آن باشد چرا که برای پردازش و … ممکن است آسیب ببیند و زیادتر از حد داغ شود.

مشکل آب خوردگی در گوشی های هواوی

بسته به مدل گوشی هواوی شما، ممکن است گوشی خاصیت ضدآبی داشته باشد یا نداشته باشد. اما تمام این موارد در شرایط بسیار استاندارد و با آب خالص و در شرایط خیلی خاص به دست می آیند. اما معمولا در زندگی واقعی این حالات رخ نمی دهد و نه آب خالص است و نه شرایط آب خوردگی استاندارد و معمولی.
اما اگر گوشی هواوی شما خیس شد صبر کنید تا کاملا خشک شود. هرچه بیشتر صبر کنید بهتر است. هرگز برای خشک کردن گوشی خیس شده از سشوار استفاده نکنید. حرارت سشوار می تواند سبب ایجاد خسارات بدتری شود. کلا برای خشک کردن از حرارت استفاده نکنید، وسایلی مانند بخاری و شوفاژ و …
بعد از خشک شدن، گوشی را روشن کنید. اگر کوچکترین مشکلی را متوجه شدید، حتما باید گوشی را به یک تعمیرکار نشان دهید. حالت بهتر این است که در کل گوشی را بعد از خیس شدن برای سرویس پیش یک تعمیرکار خبره ببرید.
رسوب آب در مدار می تواند سبب به وجود آمدن اتصالات ناخواسته شود و در نتیجه خرابی بخشی یا کل گوشی شود.
این نکته را در نظر داشته باشید که استانداردهای ضدآبی در شرایطی کاملا استاندارد و خاص و با آب خالص به دست می آیند که در زندگی واقعی ما با این شرایط استاندارد فاصله زیادی داریم. کلر آب استخر، آلودگی ها و ضرباتت ناشی از افتادن گوشی در آب و ….

دوربین موبایل هواوی

یکی از رقابت های اصلی برندها در نشان دادن برتری خود نسبت به دیگران، این روزها دوربین و فناوری دوربین به کار رفته در گوشی هایشان است. حال که موبایل هم همیشه همراه ما است، واقعا یک دوربین خوب می تواند اهمیت زیادی داشته باشد و برای شکار لحظه ها بهترین وسیله محسوب می شود.
عکس خوب یکی از بهترین ابزار برای یادآوری بهترین و شیرین ترین لحظات زندگی است. اما باید مراقب باشیم که دچار وسواس هم نشویم.
ارائه مگاپیکسل بالاتر یکی از اصلی ترین موضوع رقابت بین برندها است. اما جالب است بدانید که آیفون 13 که در سال 2021 ارائه شده است، همچنان دوربین 12 مگاپیکسلی دارد. بنابراین مگاپیکسل همه چیز دوربین موبایل نیست.
حال برخی از گوشی ها با دروبین های چند لنزه معرفی شده اند و دوربین گوشی های هواوی نیز از این قاعده مستثنی نیستند. این قابلیت به شما این امکان را می دهد که بتوانید انواع زوم و بزرگنمایی ها را در هنگام عکس گرفتن داشته باشید. علاوه بر این هر دوربین در یک فاصله خاصی فوکوس می کند و فواصل کانونی مختلف آن ها باعث می شود که شما جزئیات در فواصل مختلف را با کیفیت بالاتری بتوانید در تصویر ضبط کنید و عکس های با کیفیت بالاتری داشته باشید.
اما با توجه به اینکه دوربین موبایل ها معمولا روی بدنه گوشی به صورت بیرون زدگی وجود دارند، در ضربات آسیب پذیرتر هستند. در اکثر موارد صفحه محافظ روی دوربین می شکند که در این صورت تنها باید محافظ روی آن را تعویض کرد.
اما ممکن است ضربه به حدی جدی باشد که خود دوربین هم آسیب دیده باشد. در این صورت باید که کل دوربین را تعویض کرد. در اینجا شما باید خیلی دقتتان را زیاد کنید و دقت کنید که قابلیت هایی که پیش از تعویض دوربین داشتین، بعد از تعویض دوربین گوشی هواوی همچنان مانده باشند.
مهلت تست و یا همان گارانتی تعمیرات هم به همین دلیل است تا شما فرصت داشته باشید قابلیت ها و امکانات را تست کنید. یکی از تست ها هم حتما این باشد که یک شیء را در فواصل گوناگون نسبت به دوربین نگه دارید و دوربین باید بتواند هربار تصویری واضح از آن نشان دهد.

مشکلات نرم افزاری گوشی هواوی

گوشی های هواوی اندروید هستند. لازمه اندروید داشتن جیمیل است و وارد کردن آن در تنظیمات گوشی. اما در هواوی به دلیل شرایط تحریمی که بالاتر توضیح دادیم دیگر جیمیل خیلی مطرح نیست و اکانت هواوی باید ساخته شده و در تنظیمات روی گوشی ست شود.
فقط باید دقت داشته باشید که برای ساخت اکانت هواوی، متاسفانه ایران در لیست کشورهایش وجود ندارد بنابراین باید که یک کشور دیگر را انتخاب کنید و فقط از طریق ایمیل اکانت خود را رجیستر و فعال کنید.
بعد از ساخت اکانت هواوی یا هواوی آیدی آن را می توانید روی گوشی خود ست کنید. توجه داشته باشید که ساخت این اکانت رایگان است و بعد از ایجاد آن رمز و سایر اطلاعات مهمش را نگهداری کنید.
اما اگر به هر دلیلی دچار مشکل نرم افزاری شدین، نگران نباشید، در انتها برای مشکل خودتان مشکل نرم افزاری را انتخاب کنید و کارشناسان بایمو تا جای ممکن به گونه ای به شما مشاوره می دهند که بتوانید خودتان مشکل را حل کنید.
برخی از مشکلات تعمیراتی بر حسب نسخه اندروید و نوع گوشی می تواند از مشکلات نرم افزاری موبایل باشد. این گونه موارد را به طور عمومی خود کاربران هم تا حدی می توانند رفع کنند، اما برخی از مشکلات هم هستند که کاربران خودشان نمی توانند از پس رفع مشکل بر بیایند و نیاز به مداخله متخصص در امر تعمیرات ضروری خواهد بود.
پر شدن حافظه، فلش کردن گوشی، حذف قفل FRP و … همگی از جمله مشکلات نرم افزاری موبایل هستند که نیاز به مهارت و تجربه دارند. ضمنا هرچه نسخه اندروید دستگاه بالاتر باشد، امنیت آن نیز بالاتر است و بعضا مشکلات آن نیز جدی تر می شوند.

به روز رسانی گوشی های هواوی

گوشی های هواوی دو حالت برای به روز رسانی دارند. یکی به روز رسانی اندرویدی و دیگری به روز رسانی سیستم عامل خود هواوی که EMUI نام دارد. هر دو از خود تنظیمات به روز  می شوند و نیاز به کار اضافی ندارند. فقط باید اکانت های خود را بدانید. معمولا به روز رسانی این دو پلتفرم با هم ارائه می شود.
به طور کلی بسته به اینکه گوشی شما برای چه سالی باشد، به روز رسانی دریافت خواهد کرد. معمولا به روز رسانی ها از تنظیمات خود گوشی قابل انجام هستند. در بخش تنظیمات که بروید معمولا در بخش Systems & Updates یا اسمی مشابه به آن (متناسب با مدل گوشی خود) می توانید وجود به‌روزرسانی برای گوشی را بررسی و انجام دهید.
گاهی به روز رسانی ها به صورت تغییر در نسخه اندروید هستند و گاهی هم فقط یک سری به روز رسانی امنیتی. اما توصیه اکید ما این است که همیشه همه این به روز رسانی ها را انجام دهید.
اما گاهی در برخی از گوشی ها، به روز رسانی برای همه ورژن های یک گوشی ارائه نمی شود. چرا که در گوشی های اندروید اینکه نسخه گوشی شما مربوط به کدام کشور و منطقه باشد، روی این مورد تاثیر خواهد داشت. در این حالت می توان با فلش رام زدن و برنامه ریختن، به صورت دستی گوشی را به روز کرد.
حال بسته به اینکه گوشی شما در کدام دسته از لحاظ رده قیمتی و کیفیتی باشد، ممکن است به روز رسانی دریافت کند یا دریافت نکند. اگر در تنظیمات چیزی پیدا نکردین و شک داشتین می توانید آخرین نسخه مربوط به گوشی خودتان را سرچ کنید.
نکته مهم این است که سعی کنید در به روز کردن گوشی خیلی عجله نکنید. معمولا در ابتدای کار باگ هایی وجود دارند که به مرور رفع می شوند و بهتر است صبر کنید و با یک فاصله حداقل دو هفته ای اقدام به به روز کردن گوشی خود کنید.

جیمیل در گوشی هواوی

هر دارنده گوشی اندروید باید یک جیمیل هم داشته باشد. اما در گوشی هواوی این دیگر یک باید نیست. اگر گوشی هواوی شما از سرویس های گوگل پشتیبانی می کند، باید جیمیل داشته باشید وگرنه لازم نیست که جیمیل داشته باشید.
به جای جیمیل گزینه جایگزین یعنی هواوی آی دی لازم خواهید داشت که آن را با هر ایمیلی مانند جیمیل یا یاهو میل می توانید درست کنید. فقط توجه داشته باشید که حتی هواوی هم ایران را در گزینه هایش ندارد و برای ساخت آیدی هواوی باید از ایمیل و تایید ایمیلی استفاده کنید.
ساخت اکانت هواوی بسیار ساده است و رایگان. سعی کنید که حتما خودتان درستش کنید و با ایمیلی درست کنید که فعال باشد و با آن کار کنید. در نگهداری اطلاعات این اکانت هم مراقبت خاص داشته باشید و آن را در اختیار دیگران قرار ندهید.

آیا تعویض برد گوشی هواوی کاری صحیح است؟

گاهی اوقات گوشی ها آسیب هایی می بینند که چاره ای به جز تعویض برد نمی ماند. در این حالت باید خیلی دقت داشته باشید. این تعمیرات، هزینه زیادی دارد و بعضا تا نصف قیمت گوشی هم می تواند هزینه بر باشد.
توجه داشته باشید که چیزی تحت عنوان برد نو در بازار وجود ندارد. در بهترین حالت، برد مربوط به یک گوشی است که قطعات دیگر آن خراب شده اند و ارزش تعمیرات ندارد و برد سالم و کامل است.
اما عمدتا بردها تعمیر شده هستند و سالم سالم نخواهند بود. همین امر سبب می شود که شما با هزینه نسبتا زیاد برد گوشی را تعویض نمایید و شاید بعد از گذشت چند ماه یا چند هفته گوشی شما دچار مشکل دیگری شود.
بنابراین معمولا ما توصیه به تعویض برد نمی کنیم، مگر اینکه تعمیرکار به برد مورد استفاده اش اطمینان کامل داشته باشد و بتواند به شما مهلت تست طولانی مدت بدهد.

هزینه تعمیرات گوشی هواوی چقدر است؟

هزینه تعمیرات از دو بخش قیمت قطعه و اجرت کار تشکیل می شود. قیمت قطعه بر اساس موجودی بازار و قیمت ارز به صورت به روز و متاسفانه برخی اوقات ساعتی تعیین می شود و خیلی نمی توان از قبل آن را تعیین کرد.
هزینه اجرت نیز با توجه به نرخ نامه اتحادیه بر اساس قیمت گوشی تعیین می شود. گوشی های هواوی انواع قیمت ها را دارند و برحسب قیمتشان در یکی از دسته بندی های قیمتی اتحادیه قرار می گیرند که برحسب درصدی از قیمت گوشی اجرت تعیین می شود.

تعمیر گوشی هواوی در بایمو

حالا اگر به هر دلیلی خدای ناکرده گوشی هواوی شما دچار مشکل شده و نیاز به تعمیرات دارد، یا که مشکلی دارد که برای حل آن نیاز به راهنمایی دارید، می توانید به راحتی از بایمو کمک بگیرید. برای این منظور کافی است کارهای زیر را انجام دهید:

○ در این مرحله باید سری گوشی هواوی خود را انتخاب کنید و در مرحله بعد نیز مشکل پیش آمده. در انتها با وارد کردن نام و شماره تماستان درخواستتان به صورت رایگان ثبت می شود و بعد کارشناسان بایمو با شما تماس گرفته و مشاوره رایگان ارائه می دهند.
○ کارشناسان بایمو با شما تماس گرفته و سوالاتی از شما می پرسند.
○ حتی الامکان تلاش بر این خواهد بود تا خودتان با راهنمایی مشاور بتوانید مشکل گوشی را برطرف سازید.
○ چنانچه مشکل باقی ماند و نیاز به کارهای بیشتری بود، با هماهنگی با خودتان فرآیند تعمیرات آغاز می شود.
○ یا گوشی هواوی شما در محل شما تعمیر می شود و یا گوشی به نزدیک ترین واحد تعمیرات ارسال شده و بعد از اتمام تعمیرات برایتان برگردانده می شود.
○ تا روی گوشی شما کاری انجام نشود، هزینه ای دریافت نخواهد شد!

بایمو مرکز تخصصیتعمیرات گوشی هواوی

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.
آیا نیاز به راهنمایی دارید ؟