مجله موبایل آریانا

فروش تبلت نوکیا

فروش تبلت نوکیا

فروش تبلت نوکیا

فروش تبلت نوکیا

رایانه تخت، رایانک به انگلیسی: Tablet Computer یا Tablet) یک رایانهٔ قابل حمل است که به‌طور معمول دارای سیستم‌عامل موبایل و یک صفحه لمسی است. تبلت، به‌طور معمول به جای صفحه‌کلید با استفاده از تماس صفحهٔ نمایش کار می‌کند.

البته با پیشرفت فناوری سیستم‌عامل‌هایی مانند ویندوز برای انواع تبلت‌ها طراحی و برنامه‌ریزی شده‌است.

تبلت‌ها، صفحهٔ نمایش رنگی، دارای ریزپردازنده و باتری‌خور هستند. تبلت‌ها به‌طور معمول دارای سنسور هستند که شامل دوربین دیجیتال، میکروفن، شتاب‌سنج و چراغ قوه می‌شوند و به جای استفاده از موشواره یا صفحه کلید، صفحهٔ لمسی با قابلیت تشخیص حرکت دارند. دسترسی به شبکه برای تبلت‌های مختلف ممکن است متفاوت باشد؛ برخی از تبلت‌ها توانایی استفاده از سیم کارت را داشته و برخی فاقد این ویژگی هستند.بعضی مردم طبیعتاً تبلت را ترجیح می دهند چون از نظر آنها حافظه تبلت زیادتر از حافظه موبایل است اما از نظر حدسی حافظه تبلت مربوط به نوع تبلت است.

نوکیا

نوکیا (Nokia) شرکت فنلاندی با گستره‌ی فعالیت بین‌المللی است که تاریخچه‌ای بیش از ۱.۵ قرن دارد. این شرکت در حال حاضر در صنایع مخابراتی، فناوری اطلاعات و محصولات الکترونیکی فعالیت دارد. مقر اصلی نوکیا در حال حاضر در شهر اسپو واقع در شهرستان بزرگ هلسینکیفنلاند واقع است.

نوکیا در حال حاضر به‌عنوان شرکتی با مسئولیت محدود و سهامی عام فعالیت می‌کند که در قوانین بین‌المللی با نام Public Limited شناخته می‌شود. سهام این شرکت در بازار سهام نیویورک و هلسینکی عرضه شده است و طبق آخرین آمار در رتبه ی ۴۱۵ بزرگ‌ترین شرکت‌های دنیا معروف به فورچن ۵۰۰ قرار دارد.

تاریخچه‌ی ۱۵۲ ساله‌ی برند نوکیا با صنایع گوناگونی گره خورده است. این شرکت ابتدا به‌عنوان کارخانه‌ی تولید کاغذ مواد اولیه‌ی آن تأسیس شد. در قرن بیستم و با گسترش صنایع مخابراتی، نوکیا نیز به این بازار وارد شد و در طی سالیان فعالیت، به یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های این صنعت تبدیل شد. علاوه بر فعالیت‌های زیرساختی، نوکیا در تولید محصول برای کاربران نیز بسیار موفق بود و طی سال‌های متمادی به‌‌عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده‌ی گوشی موبایل شناخته می‌شد.

مدل‌های مختلف تبلت

تبلت‌ها از تنوع بسیار زیادی برخوردار هستند. این وسیله برای کودکان و نوجوانان بسیار مفید و کاربردی است، به‌راحتی به‌وسیله‌ی آن می‌توان ساعت‌ها بازی کرد و از تماشای سریال، فیلم و انیمیشن لذت برد. سهولت در استفاده‌ از تبلت‌ها مهم‌ترین ویژگی‌ آن‌ها است، برخی از آن‌ها دارای قلم هوشمند هستند و کار کردن با آن‌ها بسیار لذت‌بخش و دل‌نشین است.
استفاده از تبلت نیاز به کیبورد و موس ندارد به همین دلیل به‌راحتی می‌توان آن را در سفر و گردش همراه خود برد. وزن تبلت‌ها بسیار سبک است و از لپ تاپ کمتر است به همین خاطر جابه‌جایی آن در کیف و کوله‌پشتی بسیار آسان است.
برای مراقبت و نگهداری از تبلت بهتر است هنگام خرید کیف یا قاب مخصوص به آن تهیه شود. قاب‌ها از خش و آسیب‌های جزئی جلوگیری می‌کنند و دستگاه را به دور از هرگونه آلودگی و گردوغبار نگه می‌دارند.

خرید آنلاین تبلت

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها